Szef McLarena Ron Dennis wykluczył możliwość pełnego przejęcia zespołu z Woking przez niemieckiego producenta samochodów, Mercedes-Benz.
Rok w rok pojawiają się plotki o przejęciu McLarena przez Mercedesa, który jest w posiadaniu 40 procent udziałów w ekipie. Dennis wykluczył jednak taką możliwość, nie mając nic przeciwko jeszcze większemu zaangażowaniu niemieckiej firmy."Nie. Nie widzę sensu. Rzeczy są dobre takie jak są. Co roku wspólnie dyskutujemy nasze plany i znajdujemy porozumienie."
Poza Mercedesem pozostali udziałowcy w McLarenie to: Bahrain Mumtalakat Holding Company (30 procent), Ron Dennis (15 procent) i TAG Group (15 procent).
Dennis wykluczył także możliwość zrezygnowania z posady szefa zespołu McLaren, choć przyznał, że rozważał taki krok na początku zeszłego roku.
"Na początku 2007 roku rozważałem mniejsze zaangażowanie w wyścigi, to prawda. Potem jednak stało się to co się stało i nie chcę odchodzić w takich warunkach. Wcześniej czy później coś się zmieni, gdyż mam zaplanowane inne projekty biznesowe."
"Nigdy jednak nie porzucę zespołu, a tylko zmienię swoją rolę. McLaren jest w mojej krwi i nie jestem pracownikiem, więc nikt nie może mnie wyrzucić."
Dennis uważa, że jego ewentualnym następcą powinien zostać dyrektor zarządzający McLaren F1, Martin Whitmarsh: "On ma więcej i więcej zadań, a pewnego dnia zostanie głową całej grupy Mclaren" - zapewnił Ron.
16.09.2008 14:05
0
Jednak moim zdaniem Mercedes w 10 lat powinien się wyrobić z wykupieniem McLaren'a :-)
16.09.2008 14:06
0
Mercedes sam stworzy swój bolid w najblizszych latach. BMW ma być lepsze?! Nein!! :D
16.09.2008 14:10
0
i powstanie"nowy" zespół,jak bmw sauber?dobrz,że ferrari jest nie na sprzedaż
16.09.2008 14:41
0
ferrari jest juz sprzedane Fiatowi ;-)
16.09.2008 14:50
0
Ron nie sprzeda swoich udzialow
16.09.2008 15:17
0
kempa007,tak ferrari i fiat z różną intensywnością są razem od końca lat 60,chyba,ferrari jako marka samochodów spotrowych niewątpliwie w większości należy do fiata,a czy scuderia ferrari jest pod zarządem fiata to szczerze mówiąc nie wiem,pewnie powiązania są silne,ważne,że włoskie i najlepsze
16.09.2008 15:19
0
karol - Ale się interesujesz swoim teamem... Fiat bodajże w 1979 r. połączył się z Ferrari.
16.09.2008 15:25
0
sądzę,że od 1969,enzo odsprzedał wtedy fiatowi połowę udziałów
16.09.2008 15:32
0
Ja trochę z innej beczki. Ktoś wie gdzie jest kalendarz pozostałych startów na ten rok?
16.09.2008 15:34
0
pewnie w takim okienku WYŚCIGI po lewej.....
16.09.2008 15:36
0
jak coś znosi złote jajka to się od tego czegoś nie ucieka....
16.09.2008 15:37
0
Fiat wykupił większość udziałów po śmierci Enzo w '89 czy '90 jednak Ferrari jest w pełni autonomiczne. di Montezomolo został osobiście namaszczony przez Enzo jako następca. Scuderia tym bardziej nie ma nic wspólnego z fiatem. Ogranicza sie to tylko do loga Fiata na dziobie
16.09.2008 15:41
0
"Ogranicza sie to tylko do loga Fiata na dziobie" za które Fiat płaci 6 mln :-)
16.09.2008 17:14
0
To tylko pokazuje kto tam rządzi. Tzn. może nie do końca wiadomo kto, ale napewno są to jacyś Brytyjczycy a nie Mercedes.
16.09.2008 17:25
0
ja jestem ciekaw skad dennis ma te 15%. dostal??? czy wykupil???
16.09.2008 19:28
0
Bmw-Sauber_fan (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Denid nie dostał, należało mu się - bodajże w latach 80-ch jego firma połączyła sie z McL czyli fuzja (+odkupienie części udziałow McL) - a potem kierownictwo tej stajni....
16.09.2008 19:31
0
(P)ennis ma tyle kasy że kupiłby nasze rodziny domy i samochody. Pewnie wykupił. A co do Ferrari to Fiat jest całkowitym włascicielem Ferrari lecz Scuderia Ferrari tak jak McLaren ma udziałowców m.in. od lat Marlboro.
16.09.2008 20:44
0
W tej chwili Ferrari ma ok 200 mln od Marlboro, Shella i reszty. Czy w tym kontekście 6 mln to dużo?
16.09.2008 21:12
0
GP Włoch – strategie doboru opon Scuderia Toro Rosso Sebastian Vettel : deszczowe – deszczowe – przejściowe Sebastien Bourdais: deszczowe – deszczowe – przejściowe Vodafone McLaren Mercedes Heikki Kovalainen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Lewis Hamilton: deszczowe – deszczowe – przejściowe BMW Sauber F1 Team Robert Kubica: deszczowe – przejściowe Nick Heidfeld : deszczowe – przejściowe ING Renault F1 Team Fernando Alonso: deszczowe – przejściowe Nelson Piruet Jr: deszczowe – przejściowe Scuderia Ferrari Marlboro Felipe Massa : deszczowe – deszczowe – przejściowe Kimi Raikkonen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Red Bull Racing Mark Webber: deszczowe – deszczowe – przejściowe David Coulthard: deszczowe – deszczowe – przejściowe Panasonic Toyota Racing Timo Glock: deszczowe – deszczowe – przejściowe Jarno Trulli: deszczowe – deszczowe – przejściowe AT&T Williams Kazuki Nakajima: deszczowe – przejściowe Nico Rosberg: deszczowe – deszczowe – przejściowe Honda Racing F1 Team Jenson Button: deszczowe – deszczowe – przejściowe Rubens Barrichello: deszczowe – przejściowe – średnie Force India Formula One Team Adrian Sutil: deszczowe – deszczowe – przejściowe – średnie Giancarlo Fisichella: deszczowe – nie ukończył
16.09.2008 21:37
0
Oniet.pl
17.09.2008 11:52
0
rzeczywiście na temat...
17.09.2008 16:04
0
6 mln to dużo w kontekście loga Fiata na dziobie.
17.09.2008 16:45
0
Odnośnie sponsorów: Vodafone, firma obecna w Formule 1 od siedmiu lat, była w ubiegłym roku najczęściej pokazywanym sponsorem wyścigów samochodowych. Jeszcze w 2006 roku koncern zajął 6. miejsce w zestawieniu. Więcej czasu ekranowego zyskał dzięki porzuceniu zespołu Ferrari i rozpoczęciu sponsorowania McLarena. Stajnia okazała się zresztą bardzo dobrym wyborem dla swoich sponsorów. Aż pięciu z nich znalazło się w pierwszej 10 najczęściej pokazywanych marek. Vodafone było widoczne na ekranie przez 3 godziny, 58 minut i 18 sekund, czyli przez 11,5 procent czasu. Na drugim miejscu uplasowało się Marlboro (3 godziny, 45 minut, 42 sekundy i 10,3 procent czasu), które sponsoruje zespół Ferrari. Jeszcze w 2006 roku marka ta była na 1. miejscu. Trzecie miejsce przypadło Mercedesowi (stajnia Mclaren, 2 godziny, 19 minut, 17 sekund i 6,73 procent czasu antenowego), a czwarte Shellowi (Ferrari, 1 godzina, 25 minut, 33 sekundy i 4,17 procent czasu). Shell zanotował spadek z 3. pozycji w ubiegłym roku. To drugi, oprócz Marlboro, spadek na liście 10 najbardziej pokazywanych marek-sponsorów Formuły 1. Kolejne miejsca zajęły Bridgestone (różne stajnie), Hugo Boss (McLaren), Mobil 1 (McLaren), ING (Renault) i Red Bull (STR i Red Bull Racing), a na 10. pozycji uplasował się debiutant, firma Aigo (McLaren).
18.09.2008 16:17
0
Master666 jak sie cytuje jakies informacje to wypada podać ich źródło a nie przytaczac jako swoje.
18.09.2008 20:13
0
Seba86 - Jeśli bym zacytował to bym podał źródło, ale pisałem sam opierając się na pewnych źródłach, których nie muszę podawać.
20.09.2008 13:08
0
2008-09-16 15:41:56 Master666 - i tu się mylisz ponieważ Scuderia Ferrari należy do koncernu FIAT z dużą autonomią ale de facto wchodzi w skład FIATA
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się